BMW tworzy program lojalnościowy oparty na blockchainie

Niemiecki producent samochodów BMW zamierza włączyć blockchain do swoich codziennych operacji, w szczególności uruchamiając program lojalnościowy dla swoich klientów w Tajlandii.
Producent samochodów zatrudnił dewelopera infrastruktury blockchain Coinweb jako dostawcę zdecentralizowanej architektury, a BMW wykorzysta sieć BNB do rozliczania transakcji. Firma zintegruje blockchain w dwóch fazach: najpierw zostanie on wykorzystany do automatyzacji złożonych procesów manualnych i usprawnienia usług kredytowania samochodów przez firmę. W drugim etapie Coinweb stworzy dedykowaną aplikację Web3 z programem lojalnościowym. Aplikacja ma wykorzystywać system nagród do motywowania klientów BMW Group - program będzie określał poziom i status klienta w ekosystemie, aby przyznawać nagrody, które będzie można zdobyć poprzez wykonanie akcji. Według CEO Coinweb, Toby'ego Gilberta, klienci BMW będą otrzymywać nagrody za każdym razem, gdy wejdą w interakcję z ekosystemem. Może to być zakup nowego samochodu lub np. zgłoszenie dowolnej usługi. Globalna premiera systemu, jak mówi Gilbert, nastąpi w późniejszym terminie, ale w międzyczasie będzie on testowany na klientach z Tajlandii. Nvidia opublikowała wcześniej prognozę, która mówiła, że w 2023 roku wiele firm samochodowych będzie wykorzystywało w swojej działalności metaverse.

Komentarze

Ranking giełd