Brytyjski Urząd do spraw Standardów Reklamowych ostrzegł wczoraj Eve i Jessicę Gale, uczestniczki popularnego brytyjskiego programu reality show „Love Island”. Influencerki opublikowały na Instagramie historie promujące schemat inwestycji kryptograficznych. Zdaniem brytyjskiego regulatora reklamy, było to nieodpowiedzialne.
1,7 mln obserwujących na Instagramie
Bliźniacze influencerki mają spory zasięg, docierają łącznie do 1,7 mln obserwujących. Reklama umieszczona na Instagramie, prezentowana jako Instastory pojawiła się na koncie Eve Gale w czerwcu 2022 roku. Eve powiedziała wówczas:Hej, chciałam tylko przedstawić dziewczynę o imieniu Elizabeth, którą niedawno poznałam podczas moich podróży i która pracuje w krypto. To oszczędzanie i inwestowanie (...) Uczy, jak w tak prosty sposób zarabiać pieniądze na telefonie. Więc zdecydowanie polecam. Jeśli jesteście zainteresowani, wystarczy, że wyślecie jej wiadomość i powiecie, że jesteście ode mnie.Tego samego dnia jej siostra, Jessica Gale również zaprezentowała reklamę na swoim Instastory. Powiedziała:
Ja i Ewa zostaliśmy przedstawieni komuś na Mykonos. Była taka urocza. Nazywa się Elżbieta. Wprowadziła nas w świat kryptowalut. Nic o tym nie wiedziałam wcześniej, ale byłam zdumiona tym, jak szybko jej biznes się rozwinął. Jest to w zasadzie super szybki i łatwy sposób na zarobienie dodatkowych pieniędzy na telefonie. (...) Jeśli jesteś zainteresowany, możesz wysłać jej wiadomość, dowiedzieć się więcej na ten temat. Tak bezpiecznie i tak łatwo. Powiedzcie, że przybyliście ode mnie.Bliźniaczki zachęcały swoich obserwatorów do kontaktu z innym kontem, na którym można uzyskać więcej informacji.
Nieodpowiedzialne reklamy kryptowalut
Brytyjski regulator doszedł do wniosku, że te reklamy były nieodpowiedzialne i ostrzegł bliźniaczki przed ponownym umieszczeniem. Urząd do spraw Standardów Reklamowych stwierdził:Reklamy nie mogą pojawiać się ponownie w formie, na którą zgłoszono skargę. Przyszłe posty bliźniaczek nie powinny bagatelizować inwestycji w kryptoaktywa. Powiedzieliśmy im również, aby ich przyszłe reklamy wystarczająco jasno wskazywały, że wartość inwestycji w kryptoaktywa jest zmienna i może spaść lub wzrosnąć, a kryptoaktywa są nieuregulowane.Brytyjski Urząd do spraw Postępowania Finansowego w zeszłym miesiącu powiedział, że pracuje nad stworzeniem zasad radzenia sobie z marketingiem kryptograficznym.
Komentarze