Adobe wprowadzi weryfikację NFT w Photoshopie
Adobe ogłosiło powstanie inicjatywy, która umożliwi weryfikację niewymiennych tokenów (NFT). Nowa funkcja będzie dostępna m.in. w flagowym produkcie firmy - Photoshop.
Nowy system Adobe, nazwany Content Credentials, pozwala użytkownikom na dołączanie metadanych do swoich prac. Chociaż wszystkie obrazy posiadają metadane, celem systemu firmy jest zapobieganie oszustwom poprzez identyfikację twórcy pracy w sposób bezpieczny i możliwy do zweryfikowania.
Spółka chce, aby z funkcji tej korzystali twórcy NFT. Artysta cyfrowy może umieścić swój adres kryptowaluty w metadanych obrazu. Następnie kupujący mogą upewnić się, że adres, który wybił NFT jest taki sam jak adres, który stworzył obraz. Jeśli adresy się różnią, możliwe, że dane dzieło zostało splagiatowane.
Program jest częścią trwającej od dwóch lat inicjatywy o nazwie Content Authenticity Initiative (CAI). Na jego czele stoi firma Adobe, a jej członkami są między innymi BBC, Microsoft i Nikon.
Komentarze