Adobe wprowadzi weryfikację NFT w Photoshopie

Adobe ogłosiło powstanie inicjatywy, która umożliwi weryfikację niewymiennych tokenów (NFT). Nowa funkcja będzie dostępna m.in. w flagowym produkcie firmy - Photoshop. Nowy system Adobe, nazwany Content Credentials, pozwala użytkownikom na dołączanie metadanych do swoich prac. Chociaż wszystkie obrazy posiadają metadane, celem systemu firmy jest zapobieganie oszustwom poprzez identyfikację twórcy pracy w sposób bezpieczny i możliwy do zweryfikowania. Spółka chce, aby z funkcji tej korzystali twórcy NFT. Artysta cyfrowy może umieścić swój adres kryptowaluty w metadanych obrazu. Następnie kupujący mogą upewnić się, że adres, który wybił NFT jest taki sam jak adres, który stworzył obraz. Jeśli adresy się różnią, możliwe, że dane dzieło zostało splagiatowane. Program jest częścią trwającej od dwóch lat inicjatywy o nazwie Content Authenticity Initiative (CAI). Na jego czele stoi firma Adobe, a jej członkami są między innymi BBC, Microsoft i Nikon.

Funkcja będzie dostępna w Photoshopie i nie tylko

Content Credentials będą obsługiwane w wielu aplikacjach od Adobe, w tym w jej flagowym programie do edycji obrazów - Photoshopie. Podobno funkcja będzie nazywała się "prepare as NFT" i wejdzie w życie w następnej wersji beta programu. Powiązane możliwości będą również dostępne na platformie mediów społecznościowych Behance i jej platformie do przechowywania zdjęć Stock. Po stronie rynku, aż cztery serwisy nawiązały współpracę z Adobe. Rarible, KnownOrigin, OpenSea i SuperRare będą wyświetlać metadane w zakładce ofert NFT. Dyrektor firmy Scott Belsky, omówił również szerszy potencjał NFT. W wywiadzie dla Verge, stwierdził, że "nigdy nie widział systemu bardziej wzmacniającego i lepiej dopasowanego do kreatywności niż NFT". Pochwalił też fakt, że twórcy NFT mogą uzyskać przychody ze sprzedaży pierwotnej, jak również część ze sprzedaży wtórnej.

Komentarze

Ranking giełd