61% złośliwych reklam uderza w użytkowników Windowsa

Dane statystyczne udostępnione przez firmę Devcon zajmującą się bezpieczeństwem w sieci ujawniły, że aż 61% złośliwych reklam wymierzonych jest w użytkowników systemu operacyjnego Windows. Na drugiej pozycji dość niespodziewanie z wynikiem 22% znalazł się system Chrome. Zdaniem specjalistów w Devcon duży wynik Windowsa to przede wszystkim efekt popularności tego systemu i ogromnego udziału w rynku. Na trzecim miejscu znalazł się system macOS (10,5%), a dalej iOS (3,2%), Android (2,1%) i iPadOS (0,8%). Najrzadziej obiektem ataków był system Linux, co eksperci przypisują temu, że systemy Linux są zwykle wykorzystywane jako serwery. Inny z raportów opublikowany przez firmę Confiant wskazuje natomiast, że 60% złośliwych reklam pochodziło z zaledwie trzech platform reklamowych. Firma przyznała, że każda platforma reklamowa jest obiektem ataku, jednak nie wszystkie próbują z tym walczyć. Nazw trzech wskazanych platform jednak nie podano.

Komentarze

Ranking giełd