Baza użytkowników platformy TikTok to głównie młodzi ludzie. Według szacunków z początku tego roku, 70% użytkowników było w wieku poniżej 34 lat, co czyni ich niedoświadczonymi celami dla oszustw. Mimo tego, że głośne reklamy zasobów cyfrowych są mniej powszechne, to reklama kryptograficzna pozostaje domeną influencerów Web3 i przedsiębiorców technologicznych online. W badaniu dappGambl wykazano, że prawie połowa twórców treści kryptowalutowych na TikToku objętych badaniem próbowała promować własne produkty i prywatne grupy handlowe obok wprowadzających w błąd treści kryptowalutowych.
Ponad 1 na 3 filmy w serwisie Cryptok wprowadzało w błąd. Stwierdzono, że 37% wszystkich analizowanych filmów nie zawierało zastrzeżenia finansowego i albo zachęcało użytkowników do inwestowania własnych pieniędzy, albo sugerowało zwrot z inwestycji - czytamy w raporcie.Z 594 kont uwzględnionych w raporcie, jedynie 10% zawierało zrzeczenie się odpowiedzialności lub ostrzeżenie o ryzyku związanym z inwestowaniem pieniędzy w kryptowaluty.
Dzięki platformie Tiktok przedkładając popularne treści nad treści sprawdzone pod kątem faktów, nawet użytkownicy, którzy nie śledzą kont, mogą uzyskać dostęp do tych filmów za pośrednictwem strony dla Ciebie lub przeszukać hashtagi.
CrypToki mają milionowe subskrypcje
Istnieje parę powodów, dla których treści związane z krypto i inwestowaniem są tak popularne na TikToku, m.in. dlatego, że młodzi użytkownicy platformy coraz bardziej interesują się własnymi finansami i planują swoją finansową przyszłość. Wprowadzający w błąd twórcy treści, którzy zostali poddani analizie, mieli łącznie ponad 35 milionów obserwujących, a średnio 145 tysięcy.Sam fakt, że film ma wiele tysięcy polubień i wyświetleń, nie oznacza, że treść jest legalna i godna zaufania. Jeśli twórca forsuje własne porady lub usługi, prawdopodobnie ma ukryty motyw tworzenia treści godnych wirusów. Zachowaj szczególną ostrożność, przechodząc do płatnych usług.Badanie zebrało 1161 filmów z następujących popularnych krypto hashtagów: crypto, cryptok, cryptoadvice, cryptocurrency, cryptotrading i cryptoinvesting:
Ręcznie obejrzeliśmy każdy film TikTok, zaczynając od filmów, które pojawiły się jako pierwsze na stronach z hashtagami - informuje dappGambl.
Komentarze