1/3 kryptowalutowych TikToków wprowadza w błąd

Użytkownicy platformy społecznościowej TikTok obejrzeli filmy z użyciem hashtagów kryptowalutowych ponad 1,6 mld razy. Według nowego badania, więcej niż 1/3 tych filmów zawiera mylące informacje.
Baza użytkowników platformy TikTok to głównie młodzi ludzie. Według szacunków z początku tego roku, 70% użytkowników było w wieku poniżej 34 lat, co czyni ich niedoświadczonymi celami dla oszustw. Mimo tego, że głośne reklamy zasobów cyfrowych są mniej powszechne, to reklama kryptograficzna pozostaje domeną influencerów Web3 i przedsiębiorców technologicznych online. W badaniu dappGambl wykazano, że prawie połowa twórców treści kryptowalutowych na TikToku objętych badaniem próbowała promować własne produkty i prywatne grupy handlowe obok wprowadzających w błąd treści kryptowalutowych.
Ponad 1 na 3 filmy w serwisie Cryptok wprowadzało w błąd. Stwierdzono, że 37% wszystkich analizowanych filmów nie zawierało zastrzeżenia finansowego i albo zachęcało użytkowników do inwestowania własnych pieniędzy, albo sugerowało zwrot z inwestycji - czytamy w raporcie.
Z 594 kont uwzględnionych w raporcie, jedynie 10% zawierało zrzeczenie się odpowiedzialności lub ostrzeżenie o ryzyku związanym z inwestowaniem pieniędzy w kryptowaluty.
Dzięki platformie Tiktok przedkładając popularne treści nad treści sprawdzone pod kątem faktów, nawet użytkownicy, którzy nie śledzą kont, mogą uzyskać dostęp do tych filmów za pośrednictwem strony dla Ciebie lub przeszukać hashtagi.

CrypToki mają milionowe subskrypcje

Istnieje parę powodów, dla których treści związane z krypto i inwestowaniem są tak popularne na TikToku, m.in. dlatego, że młodzi użytkownicy platformy coraz bardziej interesują się własnymi finansami i planują swoją finansową przyszłość. Wprowadzający w błąd twórcy treści, którzy zostali poddani analizie, mieli łącznie ponad 35 milionów obserwujących, a średnio 145 tysięcy. 
Sam fakt, że film ma wiele tysięcy polubień i wyświetleń, nie oznacza, że treść jest legalna i godna zaufania. Jeśli twórca forsuje własne porady lub usługi, prawdopodobnie ma ukryty motyw tworzenia treści godnych wirusów. Zachowaj szczególną ostrożność, przechodząc do płatnych usług.
Badanie zebrało 1161 filmów z następujących popularnych krypto hashtagów: crypto, cryptok, cryptoadvice, cryptocurrency, cryptotrading i cryptoinvesting:
Ręcznie obejrzeliśmy każdy film TikTok, zaczynając od filmów, które pojawiły się jako pierwsze na stronach z hashtagami - informuje dappGambl.

Krypto-TikToki wprowadzające w błąd

Ta analiza filmów na TikToku pojawia się w obliczu prób zmuszenia należącej do Chin platformy do pozbycia się amerykańskiej części swojej firmy. Shou Chew, dyrektor generalny TikTok zeznawał przed Kongresem USA w ubiegłym miesiącu w pięciogodzinnym przesłuchaniu, w którym sceptycyzm ustawodawców wobec witryny mediów społecznościowych był w pełni widoczny. Chiński rząd zakazał kryptowalut w 2021 roku, co doprowadziło do zmiany w krajobrazie górnictwa bitcoin (BTC) i innych technologii blockchain. Mimo tego, posty o kryptowalutach na TikToku nadal przyciągają szeroką uwagę.

Nadzór nad reklamą kryptowalut

W marcu Federalna Komisja Handlu (FTC) nakazała TikTokowi i 7 innym portalom społecznościowym, aby przedstawiły swoje praktyki reklamowe w zakresie przeciwdziałania oszustwom. Nakaz pojawia się po grudniowym raporcie Bloomberga, który wskazywał, że Federalna Komisja Handlu sonduje kilka firm za ich praktyki reklamowe dotyczące kryptowalut.

Komentarze

Ranking giełd