Rozporządzenie wykonawcze podkreśla potrzebę współpracy międzyagencyjnej, ale zlecenia i ich agencje inicjujące rozkładają się następująco:
- Departament Skarbu: Raport na temat cyfrowej waluty banku centralnego, lub CBDC, ze szczególnym uwzględnieniem współpracy z Rezerwą Federalną. CBDC stały się zaskakująco spornym tematem w Waszyngtonie od czasu wydania rozporządzenia wykonawczego.
- Biuro Nauki i Technologii: Techniczna analiza trudności i prawdopodobieństwa wdrożenia CBDC.
- Departament Sprawiedliwości: Ocena prawna, czy Kongres musi określić nowe prawo, aby wydać CBDC - na co nieugięcie nalegali Republikanie.
- Skarb Państwa i główne organy regulujące rynki i ochronę konsumentów: raport na temat ryzyka i korzyści związanych z aktywami cyfrowymi na rynkach i w płatnościach.
- Biuro Polityki Nauki i Technologii: raport na temat roli kryptowalut w transformacjach energetycznych na przestrzeni czasu. Kwestia ta jest kontrowersyjna, a krytycy kryptowalut często wskazują na wydobywanie proof-of-work jako niewybaczalne marnowanie energii elektrycznej. Zwolennicy kryptowalut twierdzą, że PoW może przyczynić się do rozwoju odnawialnych źródeł energii.
- Departament Sprawiedliwości, z pomocą Departamentu Skarbu i Departamentu Bezpieczeństwa Wewnętrznego: Rola organów ścigania w "wykrywaniu, badaniu i ściganiu działalności przestępczej związanej z aktywami cyfrowymi." FBI, IRS oraz Departament Bezpieczeństwa Wewnętrznego zainicjowały większość głównych dochodzeń dotyczących kryptowalut na szczeblu federalnym.
- Departament Handlu: Ramy dla zwiększenia konkurencyjności gospodarczej Stanów Zjednoczonych w zakresie technologii aktywów cyfrowych i ich wykorzystania.
Komentarze